5 FAKTA SEPUTAR DIET YANG KELIRU !

5 FAKTA SEPUTAR DIET YANG KELIRU !

FAKTA #1 : 
Ramai yang keliru antara kuruskan badan dengan hilangkan berat badan. Anda sebenarnya perlu hilangkan lemak dan bukan berat badan anda... jika berat badan anda 100kg pun tetapi jika anda feminim dan padat maka tak jadi masalah! Jika anda bersusah payah menghilangkan berat badan maka sebenarnya anda sibuk membuang air dari dalam badan anda sendiri... anda dehydrated tubuh anda sendiri dan itu amat tak sehat untuk anda!

FAKTA #2 : 
Diet Ekstrem Karbohidrat! Anda harus faham bahwa diet ekstrem karbohidrat ini bukan menguruskan anda TETAPI mencuri tenaga lebih dari lemak yang sepatutnya. Jika anda melakukannya, anda akan kehilangan tenaga berlebihan dan yang paling tak baik adalah anda juga akan makan berlebihan bila perut anda sudah memang tak bias menahan lapar lagi!

FAKTA #3 : 
Olahraga secara melebihi. Tubuh anda akan terperanjat seandainya anda tiba-tiba melakukan aktiviti lebih berat dari biasa. Bangun dari tidur anda akan merasa sengal-sengal dan sakit sendi dan otot. Untuk kurus anda tak perlu melakukan aktiviti olahraga melampau 3-4 jam sehari. Fuhhh!!! Atlit pun kalah!

FAKTA #4 : 
Berlapar dari makan apa saja! Ini adalah tindakan yang kurang cerdik, bahaya dan tak berkesan pun! Andai kata anda berjaya kurus, anda akan kelihatan seperti mumia karena anda kurang semua zat dari makanan yang sepatutnya tubuh anda miliki! Sedang anda berlapar sehingga lewat malam dan apabila anda masuk tidur dengan perut kosong, maka asid perut anda akan mengikis perut anda... tambah pula lagi penyakit! DAN bukan kah itu namanya menafikan nikmat makanan?

FAKTA #5 : 
Join celebrity fitnes atau apa pun fitnes centre! Terus terang itu adalah gaya dan cara hidup semata-mata. Hanya trend dan tidak langsung membantu anda untuk betul-betul menghapuskan masalah kegemukan anda. Tambahan pula beban iuran yang mahal untuk pendaftaran dan bulanan harus anda bayar.
Lalu bagaimana cara diet yg benar ..?


Silahkan Baca di SINI

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

INFO OLAHRAGA

Pages